בניית אתרים

סוגי אתרים ברשת

סוגי אתרים ברשת

בכל יום ובכל רגע נוצרים 380 אתרים חדשים ברשת. זה אומר – מעל ששה אתרים בכל שניה. עם כל כך הרבה אתרים שונים, הגיוני למיין אותם לסוגים שונים.
סוגי אתרים ברשת

למה יש כל כך הרבה סוגי אתרים ברשת?
בכל יום ובכל רגע נוצרים 380 אתרים חדשים ברשת. זה אומר – מעל ששה אתרים בכל שניה.
עם כל כך הרבה אתרים שונים, הגיוני למיין אותם לסוגים שונים.
לכל סוג היתרונות משלו.
רשימת סוגי אתרים ברשת ארוכה מאד.
במאמר זה אגע רק ב- 5 מהם – בלוג, מיני-סייט, אתרי תדמית, אתרי תוכן, אתרי חנות ורטואלית.
אז איך בוחרים סוג אתר שמתאים לעסק?

בחירת סוג אתר אינטרנט

עוד לפני שמתחילים בבניית אתר אינטרנט, חשוב להגדיר את מטרות האתר. חשוב להחליט מה אתם רוצים שהאתר שלכם יעשה, מה התקציב העומד לרשותכם. או במילים אחרות, צריך לאפיין את האתר.
האם אתם זקוקים לחנות מקוונת? אילו סוגי מדיה האתר יכלול? האם אתר המסחר האלקטרוני שלך יכלול וידאו? גלריית תמונות? בלוג? מפה שמראה היכן החנות שלך ממוקמת?

סוגי אתרים ברשת רבים ומגוונים, הנבדלים זה מזה בפונקציות שלהם, בכמות התוכן שהם מכילים ובמעורבות הגולשים בהם. חלק מן האתרים מסתפקים בהצגת פרופיל החברה ועיקרי העיסוק שלה, וחלקם מספקים חוויית גלישה רחבה יותר הכוללת שיתוף של הגולשים, או ממש מכירת מוצרים דרך האתר.
מי שמבקש לבנות לעצמו אתר, נדרש ראשית להחליט מה המטרה שלשמה ייבנה האתר, ובהתאם לכך ניתן לבחור באחד מסוגי האתרים המפורטים בהמשך. 

בלוג

בלוג הוא חלק מאתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות ("פוסטים") העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, לעיונם של הגולשים.
מבחינה מבנית, אתר-בלוג לרוב כולל גם דפים נוספים, מלבד דף הבלוג והרשומות, כמו למשל דף "אודות", דף "צור קשר", ועוד דפים משניים אחרים, אך הדף העיקרי בו דף הפוסטים.

כמו כן, בלוגים רבים כוללים גם דפי קטגוריות ודפי תגיות בהם קישורים לרשומות מאותן קטגוריות\תגיות. עם זאת, לעיתים בלוג הוא רק חלק משני מאתר גדול מאד הכולל בלוג, ואין מדובר באתר-בלוג (כלומר, אתר שייעודי בעיקר לבלוג).

דוגמא לאתר בלוג

סוגי אתרים ברשת

מיני-סייט

מיני-סייט הנקרא גם מיני אתר או אתרון, הוא אתר קטן שמכיל בין דף אחד לחמישה דפי אינטרנט.
מיני-סייט משמש כאתר נחיתה שאליו יגיעו גולשים באמצעות קישור ממנועי חיפוש, בדומה לדף נחיתה.

אתר מיניסייט מכיל מסרים שיווקים, אינפורמציה אודות מבצע / שירות / מוצר, תמונות או סרטונים, טופס להזמנת מוצר / שירות או ביצוע רכישה, דרכי התקשרות או טופס ליצירת קשר עבור מתעניינים. מיני אתר מכיל אינפורמציה על אותו מוצר או אירוע ומאפשר לגולשים כמה אפשרויות פעולה: ללחוץ על קישור לאתר הראשי של העסק, למלא טופס יצירת קשר, או סתם לקבל פרטים על החברה.

המיני סייט מהיותו קטן, חייב לספק עניין וסקרנות לגולש באופן בולט ומיידי. לגרום לגולש להישאר, להפוך לקונה או להשאיר את פרטיו כמתעניין. כדי לבנות אתר מיניסייט מוצלח, צריך לוודא שהוא נבנה סביב עניין אחד עיקרי. האתר צריך להיות ממוקד ולא להכיל תוכן רב מידי שעלול להיות מבלבל ומיותר.

המיני סייט מתאים כחלק מקמפיין פרסומי, כדי לקדם מוצר או שירות כלשהו, ליצירת לידים לשיווק ממוקד או לעסק המבקש אתר קטן אשר יהווה כרטיס ביקור אינטרנטי.

הרבה פעמים מיני-סייט יושב על sub domain כחלק מאתר גדול אחר, המכיל מספר מיני אתרים.

מטרת המיניסייט היא התמקדות פרסום מוצר או אירוע, תוך כדי ניהול קמפיין פרסומי , ולא החלפת צורך בבניית אתר ראשי לעסק.

דוגמא לאתר מיניסייט. מאד מזכיר דף נחיתה, אך כולל 5 עמודים

סוגי אתרים ברשת

אתרי תדמית

אתר תדמית הוא אתר שיווקי המהווה את עיקר הנוכחות של העסק באינטרנט.
פעם אתר תדמית היה נחשב כאתר להצגה כללית של העסק. כיום החשיבה השתנתה.  היום אתר תדמית הוא אתר למשיכת לקוחות לעסק.  זה כבר ממש לא אתר סטטי וישן, אלא אתר מודרני, חי, אינטראקטיבי, ובעיקר – שיווקי.
אתר תדמית הוא כזה אשר מציג את העסק ומה הוא עושה. מעין כרטיס ביקור דיגיטלי. אתר תדמיתי מכיל מידע על העסק, השירותים ותחומי ההתמחות שלו. בדרך כלל מכיל כמה עמודים ייצוגים של העסק והשירותים שלו וניתן לשלב בו פירוט על המוצרים של החברה.
אתר תדמית מכיל בד"כ כ- 5 עמודים: עמוד הבית, עמוד מוצרים/שרותים, עמוד אודות, צור קשר ולפעמים גם בלוג-אזור של מאמרים.
אתרי תדמית שמים בעיקר דגש על עיצוב יוקרתי ומושך שמטרתו להביא להמרות גבוהות בקרב הגולשים באתר.

דוגמא לאתר תדמית

בניית אתרים

אתרי תוכן

אתר תוכן הוא אתר המציג מידע ומספק אינפורמציה בתחום מסוים. אתר תוכן עוזר לגולשים לקבל מידע כלשהו במהירות ובקלות. 

ברוב המקרים, אתרי תוכן מכילים תכנים רבים ומקצועיים בנושא שבו עוסק האתר (בהשוואה לאתרי תדמית המכילים מספר תכנים מועט, ובעיקר תכנים פירסומיים ולא מקצועיים).

אתר כזה יכיל מידע ותכנים בכמויות גדולות, חדשות ועדכונים שוטפים. הוא ירכז קישורים, יכיל פורומים, מאמרים וכתבות, המלצות, אירועים וכל דבר אחר שמתקשר לנושא. הוא גם יציע שירותים שונים בתחום לגולשים באתר. 

אתר תוכן עשיר במידע יכול למשוך מיליוני אנשים המחפשים אחר מידע. אתר שמציע אינפורמציה בתחום מסוים, הוא מגדיל בכך את שיעורי החשיפה והגלישה בו. בנוסף לכך, תוכן איכותי באתר מגדיל את זמן השהייה בו – וזהו פרמטר נוסף שעשוי לשפר את דירוג האתר בגוגל.

אתר תוכן נתפס כאתר רציני יותר מאתרי מכירות או אתרי תדמית קטנים. לכן הוא תורם ליצירת תדמית איכותית לעסק שעומד מאחוריו.  לבניית אתר תוכן יתרון משמעותי מבחינה שיווקית. הוא מכיל חומר קריאה רב שמשכנע את אותם גולשים כי החברה המפעילה את האתר היא מקצועית ומתמחה בתחומה. 

אתר כזה משמש גם ככלי מכירות כדי למשוך לקוחות ומשקיעים חדשים.

דוגמא לאתר תוכן

אתרי תוכן

אתרי חנות וירטואלית מקוונת, מסחר אלקטרוני

אתרי מסחר אלקטרוני הם פורטלים מקוונים. הם המאפשרים עסקאות מקוונות של מוצרים ושירותים באמצעות העברת מידע וכספים דרך האינטרנט, ללא צורך בתיווך אנושי. בעבר המסחר האלקטרוני נעשה בחלקו באמצעות מיילים ושיחות טלפון. כעת, באמצעות אתר אינטרנט אחד, ניתן לבצע כל העסקאות באופן מקוון.

אתר חנות וירטואלית מאפשר להגדיל את קהל הלקוחות באופן משמעותי לקהל בכל איזורי הארץ ואף בחו"ל. הוא גם חוסך כוח אדם ועלויות של שכירות. לכן אתרי מסחר אלקטרוני מהווה אופציה אטרקטיבית עבור סוחרים רבים.

כיום מתאפשרת ברוב האתרים הגדולים קנייה מאובטחת, כמו למשל באמצעות Pay Pal המאפשרת להסתיר את מספר כרטיס האשראי.

אתר כזה מציג את כל המוצרים ומבקרים יכולים לראות תמונות ופרטים של מוצרים בודדים ואף לבצע את רכישה ישירות באתר.

האתר יכלול בתוכו בדרך כלל מנוע חיפוש פנימי, קטגוריות של מוצרים, עגלת קניות, מערכת סליקה, מערכת ניהול תוכן ומערכת אבטחה מקסימלית.

 היתרונות של רכישה באמצעות האינטרנט הם בכך שהרוכש יכול לחפש את המוצר ולבחון אותו. ללא הגבלת זמן, בנוחות של ביתו, ללא הצורך לכתת את רגליו עד אשר ימצא את חפצו. כיום הרכישה באמצעות האינטרנט הופכת למקובלת יותר ויותר.

חנות אינטרנטית

שתפו מאמר:

שתפו מאמר:

חיפוש

נהיה בקשר

כתבות נוספות:

טעינת האתר

איך לזרז טעינת האתר

כולנו שמענו על שימוש  במטמון דפים. מה זה מטמון דפים ואיך זה יכול לזרז טעינת האתר? מטמון הוא בעצם אזור אחסון זמני שמאפשר לאחזר מהר

פופאפ לאלמנטור

איך ליצור פופאפ באלמנטור

פופאפים הם חלונות קופצים שמופיעים כאשר המשתמש מבצע פעולה מסוימת, כמו לחיצה על לחצן, החזקת העכבר מעל אלמנט ועוד. הם יכולים לשמש להצגת מידע נוסף, הצעות, הנחיות ועוד.

טופס צור קשר באלמנטור

קישור בין טופס יצירת קשר לואטסאפ

כדי לקבל מבנה של לינק לואטסאפ הרצוי, נבנה קודם לינק עם הודעה קבועה מראש.
אחר כך מתאים אותה להודעה המותאמת לצרכים שלנו. נתחיל עם בניית לינק

פלטת צבעים לאתר

פלטת צבעים לאתר

אתם מודעים על ההשפעה המדהימה של צבע. צבע מעורר רגש. יש לו השפעה על התפיסה שלנו. על התגובות, השפעה על תת-מודע, על המוח האנושי. ובשל אופיו המשפיע והתקשורתי,

איך למצוא מילות מפתח

איך למצוא מילות מפתח יעילות

בחירת מילות מפתח יעילות היא חיונית להצלחת הקידום האורגני של האתר שלכם. מילות מפתח יעילות יסייעו לכם למשוך תנועה איכותית לאתר שלכם, ולהגדיל את הסיכויים שלכם להשיג את

עיצוב אתרים לעסקים קטנים

עיצוב אתרים לעסקים קטנים

עיצוב טוב הוא עסק טוב תומאס ג'יי ווטסון אתר האינטרנט שלכם הוא החלון לעסק הקטן שלכם. לרוב זה הרושם הראשוני של לקוחות שלכם על העסק. אבל זה לא רק עניין של מראה טוב, אלא

אפיון האתר

אפיון האתר: הבנת משמעותו ויישום

בעידן הדיגיטלי של היום, אתרי אינטרנט משמשים כחלון ראווה וירטואלי של עסקים, וממלאים תפקיד מכריע בעיצוב הנוכחות המקוונת שלהם. אפיון אתר מתייחס לתהליך של הערכה והגדרה של

קידום האתר

איך לקדם אתר מיד ובחינם

קידום האתר שלכם חיוני להשגת הנעת תנועה. הקידום לא תמיד יקר. אתן מספר שיטות יעילות לקדם את האתר שלכם באופן מיידי ומבלי להוציא שקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נבחר יחד אתר שהכי מתאים לכם

דילוג לתוכן